dissabte, 4 de novembre del 2017

Una nova melodia (DSR-5)

Després de la presentació, de la carta de benvinguda i d’haver parlat del tempo i de la solitud , he rebut unes quantes mostres encoratjadores i també algun comentari que aquesta sèrie (DSR) fa remoure les entranyes al lector. Avui, tal com anunciava en la darrera publicació, provaré de fer una entrada una mica menys sentida tot posant música a la DSR.
Mancada de coneixements musicals, és evident que no compondré melodies dedicades a la meva companya de viatge. Tampoc no faré una exposició del poder curatiu de la música. Però sí que vull constatar que la música distreu, acompanya i, fins i tot, canvia l’estat anímic.
Com que en la cura de la DSR, a més de fer tractaments mèdics i farmacològics, allò més important és fer rehabilitació, rehabilitació i més rehabilitació, em passo moltes estones fent estiraments i exercicis de mobilització de cada una de les articulacions de l’extremitat afectada. En aquestes estones, la música esdevé una bona companya.
En els espais dedicats a rehabilitació -tant a les consultes privades com al gimnàs de l’hospital comarcal on em tracto-, acostuma a haver-hi la ràdio posada, concretament emissores musicals més que no pas informatives. Aquest fet m’ha permès descobrir temes que en la quotidianitat de la meva altra vida segurament no hauria escoltat mai.
Deixant de banda alguns reggaetons que se’m fan carregosos i repetitius i que ja tenen molt predicament, m’atreveixo a compartir una selecció que m’acompanya en les estones que dedico a treballar amb el meu cos.  
D’alguns, com que el meu anglès és tant elemental com per no entendre de què parlen,  m’he entretingut a buscar la lletra i la corresponent traducció i en alguns casos m’han sorprès la profunditat dels temes de què tracten; en d’altres, al contrari, m’ha sorprès desagradablement el tema. Algunes em commouen molt, d’altres poc i d’altres, gens.  
Crec que és veritat que, enmig de tants canvis, físics, corporals i psíquics, també canvia la melodia de la vida. I no ho dic en un sentit metafòric ni amb segones de canvi.
Espero que la tria us agradi.

Adriana, 4 de novembre de 2017
DSR-5





4 comentaris:

  1. Molt bona tria! I amb un somriure més aviat o més tard tot arriba....! 😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Celebro que t'agradi. Reconec el teu bon gust i el teu coneixement en temes musicals! ;)

      Elimina
  2. M'agrada molt la tria! 😊😊 M'aniran bé per les anades i tornades en cotxe.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com li he dit a la Meritxell, celebro que t'agradi i m'alegra que et serveixin! ;)

      Elimina

Deixa el teu comentari...